Wat je wordt

Online strateeg

Als online strateeg ontwikkel je plannen op het gebied van digitale communicatie en voert ze vaak ook uit. Je moet inzicht hebben in de communicatieprocessen van de organisatie, maar ook in wat er technisch mogelijk is.

Social media strateeg

Een social media strateeg bedenkt hoe organisaties slim kunnen omgaan met de inzet van social media. Je moet weten welke doelen je precies kunt bereiken, welke media het meest geschikt zijn en hoe je je boodschap het beste kunt vormgeven.

Functioneel ontwerper

Word je functioneel ontwerper dan ontwerp je de blauwdrukken voor applicaties en websites. Je moet inzicht hebben in wat de gebruiker kan en wil en op basis daarvan input geven aan de grafisch ontwikkelaar en de programmeur.

Grafisch ontwikkelaar

De grafisch ontwikkelaar voert de blauwdruk uit die de functioneel ontwerper heeft ontwikkeld. Je bent een kei in vormgeven en hebt een neus voor de effecten die bepaalde beelden op de gebruiker hebben.

Projectmanager

Je bent in staat om projecten te leiden die organisaties opzetten om nieuwe digitale media in hun bedrijfsstrategie toe te passen. Je moet goed kunnen luisteren, mensen aan kunnen sturen en vooral het overzicht kunnen houden over de verschillende processen.

Usability expert

Als usabilty expert weet je precies hoe je applicaties en websites op en top gebruikersvriendelijk kunt maken. Je doet onderzoek naar het effect van websites en geeft op grond daarvan aan organisaties een verbeteradvies.

Conversiespecialist

De conversiespecialist zit helemaal in de cijfers. Kies je die richting, dan kun je precies zien welke onderdelen van je applicatie of website het meest effectief zijn. Je werkt met analysetools en weet alles van zoekmachine-optimalisatie.

Eigen ondernemer

Steeds meer studenten gaan tijdens of na hun studie zelf aan de slag met een bedrijf in de zakelijke creatieve dienstverlening.